ABI czyli Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
Dla instytucji oraz firm, które potrzebują stałego wsparcia w zakresie ochrony danych osobowych oferujemy dostosowaną do indywidualnych potrzeb ofertę współpracy. Gwarantujemy Państwu przejęcie pełnej odpowiedzialność za prawidłową realizację ustawowych obowiązków ABI
Zleć nam usługę ABI
i bądź spokojny o bezpieczeństwo danych.
250 zł / 1 miesiąc
W ramach współpracy przejmujemy następujące obowiązki ABI:
- Nadzór nad przetwarzaniem danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i innymi przepisami prawa
- Kontrola przestrzegania zasad ochrony – systematycznie, nie rzadziej niż dwa razy do roku kontrolowanie zastosowanych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności kontrola pod kątem zabezpieczenia danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, w szczególności:
- Kontrola dokumentacji opisującej sposób przetwarzania oraz ochrony.
- Prowadzenie rejestru zbiorów danych, przetwarzanych przez Administratora Danych.
- Kontrola fizycznych zabezpieczeń pomieszczeń, w których przetwarzane są informacje.
- Kontrola poprawności zabezpieczeń danych przetwarzanych metodami tradycyjnymi.
- Nadzór nad naprawą, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych.
- Kontrola systemu kontroli obecności wirusów komputerowych.
- Kontrola wykonywania kopii awaryjnych.
- Kontrola przeglądu, konserwacji oraz uaktualnienia systemów informatycznych.
- Kontrola mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemie informatycznym przetwarzającym dane osobowe oraz kontrolą dostępu do danych osobowych.
- Kontrola nadanych upoważnień.
- Przedstawianie Administratorowi Danych wyników kontroli.
- Podjęcie natychmiastowych działań zabezpieczających w przypadku otrzymania informacji o naruszeniu bezpieczeństwa informacji.
- Prowadzenie monitoringu przetwarzania danych.
- Zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych.
- Przygotowywanie sprawozdań na wniosek GIODO, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi.